zondag 28 augustus 2011

Minimalisme in olie

Dit schilderijtje heeft het afgelopen academiejaar het meeste stof doen opwaaien. Ik ben tot dit (voor mij ongebruikelijke) resultaat gekomen vooral onder begeleiding van leraar Bart, die mij er steeds op drukte om "los te laten". Om heel eerlijk te zijn vond ik er in het begin niets aan, maar zowel de manier van schilderen en het uiteindelijke resultaat kregen vat op mij... zo veel dat ik het eigenlijk wel een leuk werkje vind.

Station - Olie op doek 70 x 50
De meningen zijn nooit zo verdeeld geweest over een schilderij. De echtgenote vindt het - op zijn zachtst uitgedrukt - nog altijd een "kindjesschilderij", terwijl leraar Bart het mijn beste werk vond van het academiejaar, of in zijn woorden: eerlijk, fris en "goed geschilderd". Hij koos het dan ook persoonlijk voor de tentoonstelling op het einde van het jaar.

De meningen gaan van "ik vind er niets aan", of "mmmmm...tja" tot "ik vind dat wel mooi". In ieder geval... het wekt emoties, goeie en minder goeie... wat kan een kunstenaar eigenlijk meer wensen :-)




2 opmerkingen:

Kaasmuis zei

Maudje kan dat ook hoor :-)

stekelbees zei

ik zie er toch iets van Raveel in !
of is ons Maudje een Raveeltje in spe!