vrijdag 12 augustus 2011

Peter Pan - The Lost Boys

Het is zo ver! Het laatste decor voor de Peter Pan Musical is een feit en... meteen het 'apartste' van alle decors... Deze keer mocht ik volledig abstract én uit de bol gaan.









Meteen greep ik naar de technieken van één van mijn absolute favorieten: Jackson Pollock, ook wel gekend als 'Jack the Dripper', de eerste kunstenaar die eind jaren '40, begin jaren '50 van de vorige eeuw zijn doeken op de grond legde en, zoals mijn echtgenote nogal eens lachend durft zeggen, met verf ging smijten, of zoals ik het liever noem: het 'action painting' uitvond.



Het resultaat zijn twee erg levendige, kleurige, explosieve doeken waaraan ik enorm veel plezier aan heb beleefd. Ik hoop dat ik Jack een beetje recht heb gedaan.



Ik ben erg benieuwd hoe de doeken er uiteindelijk zullen uitzien in het gehele decor. Afspraak 10 september :-)


4 opmerkingen:

stekelbees zei

als uw madam zegt dat je met verf smijt heeft ze een beetje gelijk. Maar het is wel degelijk berekend dat smijten met verf. MOOI!

Kaasmuis zei

goed gesmeten en gedruppeld echtgenoot!! 't is de moeite om ze in het echt te zien, allemaal. Ik kan ook niet wachten om ze in het volledige decor te zien hangen.

Regine zei

Amai, zo tof! Weer een schakeltje van een heel leuke ketting. Het totaalpakket wordt grandioos!

Janina Modaal zei

Amai, dat ziet er inderdaad plezant uit! :)