vrijdag 14 februari 2014

Angron - The Red Angel - Primarch of the XII Legion - World Eaters (Forge World)

Mijn eerste 'echte' primarch van Forge World miniatures: Angron, de primarch van de World Eaters. Ik heb bewust gekozen om vuil, korrelig, grimmig, donker en dof te schilderen omdat ik vond dat de stijl dichter aanleunt bij de sfeer van een slagveld. Ik heb ook voor de eerste maal gebruik gemaakt van weathering powder (Vallejo pigments) om de figuren nog 'vuiler' te maken.
Zoals ik reeds aanhaalde bij mijn eerste primarch, Vulkan (zie link) ), zijn de Forge World miniaturen waanzinnig gedetailleerd en dus een serieuze uitdaging (soms neigend naar nachtmerrie ;-) ) om te schilderen. Desondanks verschaffen ze (ontelbare) uren puur schilderplezier. De voorbereidingen zijn reeds genomen voor een volgende primarch...
 
My first 'real' primarch by Forge World miniatures: Angron, primarch of the World Eaters. I have chosen to paint the miniature dirty, gritty, grimy and muted rather than bright and colourful, because the style leans closer to the atmosphere of a battlefield. I also used weathering powder (Vallejo pigments ) for the first time to make the models even 'dirtier'.
As I already told with my first primarch, Vulkan (see link ), the Forge Word miniatures are exceptionally detailed (sometimes nearly nightmarish ;-) ) and a real hard challenge to paint. Nevertheless, they provide (countless) hours of pure painting pleasure. My preparations for a next primarch are already made...
 
 
 
 
 

1 opmerking:

Kaasmuis zei

een geslaagd slagveld!