donderdag 17 januari 2013

Ode aan Jackson Pollock - Ode to Jackson Pollock : Summertime.

Jackson Pollock, de man die mij 'moderne kunst' heeft leren appriciëren én mijn favoriete kunstenaar. Als moderne kunst refereer ik graag naar de abstracte expressionisten van de jaren 40 en 50  van de vorige eeuw zoals Kandinsky, Rothko, Krasner en natuurlijk Pollock: de man die het 'action painting' uitvond. Het druipen en gooien van verf op een canvas dat op de grond lag met als resultaat overdonderende, intrigerende kunstwerken waar je je volledig en voor uren kunt in verliezen.
Dit werk is een ode aan Jack the dripper...
 
 
Ode aan Jackson Pollock - Summertime
 
This work is an ode to my favourite painter: Jackson Pollock: the man who teached me to appriciate modern art. The modern art from the abstract expressionists from the 40ties and 50ties that is (Kandinsky, rothko, Krasner...).
Pollock invented the 'action painting': the dripping and throwing of paint on a canvas that was on the floor.
 
 

3 opmerkingen:

stekelbees zei

met 1 woord : prachtig !!

Janina Modaal zei

Waaw, supermooi! Echt!

Kaasmuis zei

Die Pollocks waar kleur in zit, vind ik ook heel erg mooi. Die schilderijen met die sombere kleuren zijn mijn ding zo niet.